lundi, décembre 07, 2015

از برکات سفر پیاده به کربلا در اربعین، سرگردانی و بی پناهی در بازگشت




از برکات سفر پیاده به کربلا  در اربعین، سرگردانی و بی پناهی در بازگشت
خمینی پلید که از احساسات مذهبی مردم سوء استفاده های فراوان برای قبضه قدرت در ایران بکار برد و دموکراسی خواهان و آزادی خواهان و آنهایی را که رفع هرگونه تبعیض و نابرابری را، هدف انقلاب می داستند،  دشمن اسلام معرفی می کرد و کسانی را که برسازماندهی اقتصاد براساس نفی بهره کشی از انسان تاکید می کردند و مساله اساسی می دانستند، تمسخر می کرد و می گفت «آنها نمی دانند انسان چیست و گمان می کنند که انسان هم مثل الاغ است. الاغ هم همه چیزش اقتصاد است لکن آن یونچه می خورد و انسان چلوکباب»(نفل به مضمون)، و دائم در سخنرانی هایش تاکید می کرد که مردم برای اسلام جوانهاشان را داده اند و خون داده اند و نه برای این که کشورشان مثل سوئیس بشود. گسترش خرافات و غرق کردن مردم در توّهم این با «حاجت طلبیدن» از امام و یپغمبر و خدا از کارهایی هستند که رژیم برای بقای خود نیاز دارد، همانگونه که درخت به آب نیاز دارد. راه انداختن نمایشاتی با شرکت انبوه مردمی که بازیچه سوء استفاده رژیم هستند، هم در داخل و هم برای ارائه سندی از پشتوانه و حمایت مردم از رژیم، به طور مرتّب و به شکل های گوناگون ترتیب داده می شود. سفر پیاده برای زیارت کربلا در اربعین  شاید مهمترین این نمایشات باشد. سفر پیاده از مرز ایران و عراق صورت می گیرد و سپاه پاسداران در طول برگزاری این نمایش تلاش می کند خود را در خدمت زائران نشان بدهد و اینگونه به «دل مردم»راه یابد.اما این که مردمی که در این نمایش شرکت می کنند با چه مشکلاتی رو به رو می شوند به ندرت در اخبار دیده می شود. اگر ادعای مقامات عراقی را که بنا به گزارش روزنامه ایران  گفته اند که امسال 27 میلیون نفر طی ده روز برای زیارت وارد کربلا شده اند و بعد از زیارت از آن شهر خارج شده اند را  را قبول بکنیم
، مسائل متعددی در مورد سرویس دهی به 27 میلیون نفر که بیش از ده برابر شرکت کنندگان در مراسم حج است،خود را می نمایاند.به هر حال اگر دولت عراق توانسته باشد مساله «مستراح»برای این تعداد از زائران مسلمان شیعه نماز خوان را به نحوهی حل کرده باشد که کسی مشکلی برای یافتن جایی برای حل نیاز ضروری خود نداشته بوده باشد، جای گفتن «هزاران آفرین صد بارک الله» دارد. رژیم هم مدعی شد که بیش از یک میلیون دویست هزار زائر به کربلا رفته اند. خبر زیر در خبرگزاری وابسته به بسیج فارس حکایت از مشکل زائران در بازگشت و سرگردانی آنان در برف و سرما در همدان برای یافتن اتوبوس و برای رسیدن به تهران دارد 

* در لینک زیر دو سخنرانی از خمینی  که جملاتی از آنها در یادداشت بالا نقل شده  آمده است

*****************
خبر خبرگزاری فارس
شماره: 13940916000651

        http://fna.ir/QAVUED

94/09/16 - 12:55
سرگردانی و بی‌پناهی تعدادی از زوار پیاده اربعین در همدان
برخی شاهدان عینی از سرگردانی و بی‌پناهی صدها زوار سیدالشهدا(ع) در ترمینال همدان به دلیل عدم امکانات و اتوبوس خبر دادند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، گزارش‌های مردمی از شهر همدان حاکی از این است که صدها زائر اربعین که از مرز مهران به شهر همدان آمده‌اند تا از ترمینال بزرگ این شهر به محل سکونت خود بروند، هم‌اکنون به دلیل کمبود اتوبوس و امکانات و همچنین بسته بودن جاده همدان-ساوه در این شهر سرگردان هستند.
هم‌اکنون بیش از 4 روز از اربعین حسینی می‌گذرد و بیش از یک میلیون و 300 هزار زائر ایرانی به کشور بازگشته‌اند ولی هنوز شاهد گره‌های ترافیکی و سرگردانی زائرانی که خسته از سفر پیاده‌روی کربلا بازگشته‌اند، هستیم.
یکی از شاهدان عینی به فارس گفت: از 6 صبح روز گذشته بارش برف در همدان آغاز شد و وقتی به ترمینال رفتیم تا برای تهران بلیت بگیریم مشاهده کردیم که از 70 اتوبوسی که روزانه از همدان به تهران و شهرهای دیگر عازم می‌شود، فقط 15 اتوبوس حاضر بود که یا جا نداشتند و یا به دلیل وضعیت آب و هوا حرکت نمی‌کردند.
وی ادامه داد: از اینرو زائران تا ساعت 10 شب گذشته در ترمینال همدان و در هوای سرد بدون سرپناه و امکانات سرگردان بودند و پلیس راه همدان نیز اجازه نمی‌داد وسائل نقلیه از همدان جلوتر بروند.
این شاهد عینی گفت: در میان مسافران کسانی هستند که حدود 3 تا 4 روز است که سرگردانند و هیچ وسیله‌ای را برای بازگشت به شهرهای خود پیدا نمی‌کنند.
وی درباره نرخ اتوبوس‌ها گفت: از شهر همدان نرخ‌ها مانند گذشته است ولی اتوبوس نیست اما در مرز اتوبوس‌ها تا تهران نفری 100 هزار تومان می‌گرفتند.
ظاهرا کوتاهی برخی از دستگاه‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای برای چند هزار زائر ایرانی که از سفر سخت کربلا در ایام اربعین به کشور بازگشته‌اند، شده است و مردمی که در آنجا حضور دارند معتقدند تمهیدات لازم و امکانات کافی از سوی دستگاه‌های مسئول برای راحتی زوار و بازگشت به شهرهایشان در نظر گرفته نشده است.
از سویی برخی از زوار پیاده سیدالشهدا(ع) نیز از برخورد نامناسب برخی از نیروهای خدماتی در مرز و در شهر مهران با مردم خبر دادند.
امیدواریم هرچه سریع‌تر با اقدامات عاجل دستگاه‌های مسئول زوار اباعبدالله الحسین(ع) از گرفتاری بازگشت به شهرهایشان خلاص شوند.



مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن