lundi, mars 19, 2018

سال نو می تواند برای مردم ایران سالی استثنایی و بسیار مبارک باشد، اگر خامنه ای بمیرد


سال نو می تواند برای مردم ایران سالی استثنایی و بسیار مبارک باشد، اگر خامنه ای بمیرد



لحظه تحویل سال 1397 خورشیدی

ساعت 19 و 45 دقیقه و 28 ثانیه روز سه شنبه 29 اسفند 1396

 20 مارس 2018 میلادی



چیزی به آغازسال نو نمانده است. در این ساعات بیش همیشه به یاد میلیونها خانواده ایرانی که از عملکرد رژیم پلید خمینی در رنجند و فشار فقر در ایام تدارک نوروز، بیشتر آزارشان می دهد و به یاد عزیزان آزادیخواه و مبارز مردم ایران که در زندانهای رژیم بسر می برند، هستیم. همچنین به یاد خانواده هایی هستیم که در سالی که به پایان رسید، در زلزله و در سقوط هواپیما و نیز سانحه کشتی سانچی عزیزانشان را از دست دادند. به راستی کلمات ظرفیت بیان رنج و اضطراب عظیمی که خانوادهای جانباختگان سانحه کشتی سانچی تحمل کردند،ندارند. 
همچنین رنج خانواده هایی بهایی ایران از ددمنشی این فرومایگان ضد بشر در این ساعات از نظرمان می گذرد. آنها علاوه بر این که عزیزانی زندانی دارند و فرزندانشان از تحصیل در دانشگاه محروم می شوند، محل کسب و کارشان را نیز رژیم «پلمب» می کند و می بندد و به این ترتیب آنها را در لب پرتگاه وحشتناکی قرار می دهد که تنها با پذیرفتن اسلام آخوندی، می توانند از آن وضع خارج شوند. راستی این هموطنان با این وضع چگونه به زندگی خود ادامه می دهند؟ بدون امکان کار و داشتن درآمدی برای زندگی چگونه می شود زندگی کرد و بر آنها چه می گذرد؟

برای همه این عزیزان استواری آرزومندم

سالی که گذشته اما ضربه های سنگینی از سوی مردم ایران به این رژیم پلید را به همراه داشت که اعتراضات دی ماه در شهرهای مختلف همراه با حمله به نمادهای سیاسی و مذهبی رژیم آخوندی بود. به آتش کشیدن حوزه علمیه مصطفی خمینی در تاکستان و پایین کشیدن پرچم «دولت اسلامی»آخوندها همراه با شعارهایی که در آن مردم انهدام و مرگ این رژیم پلید را طلب می کردند، رویداد بیسابقه یی علیه موجودیت رژیم بعد از رویدادهای سال 1360 بود.

رژیم ضد ایرانی خمینی ساخته آخوندی - اسلامی، در حالی سال نو را آغاز می کند که افق برایش تیره و تار است. فوران انزجار گسترده مردم از رژیم، تداوم اعتراضات کارگران، آشفتگی و تضاد شدید بین بالایی ها که به ویژه در تضاد احمدی نژاد با دستگاه ولایت فقیه و تضاد روحانی رئیس جمهور با سپاه پاسداران و جناح ولایتمدار و توسری خوردن از خامنه ای دیده می شود؛ در داخل و فشارهای بین المللی از سوی آمریکا و اروپا که با هدف شکستن شاخ سپاه پاسداران که «سرداران» بیشعور اش با رجزخوانی های ابلهانه (از نوع رجز خوانی های احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری اش) و با موشک بازی و عربده کشی، و با صدور اطلاعیه هایی که در آن دولتهایی از دوستان آمریکا در منطقه مثل عربستان سعودی و بحرین را به خاطر سرکوب گروها و افرادی از مخالفان آن کشورها- که  مورد حمایت رژیم بودند-، تهدید به انتقام و سرنگونی کرده بودند و سپاه پاسداران و شخص قاسم سلیمانی(این یکی در مورد بحرین) به آن دولتها خط و نشان کشیده بودند، و با این کارها حساسیت آمریکا و اروپا را نسبت به رژیم به عنوان عامل بی ثابت کننده خاورمیانه بیش از پیش برانگیختند، سال خوبی را در چشم انداز رژیم قرار نمی دهد. رژیم برای انبوه میلیونی بیکاران که بخشی از آنان دارای مدرک دانشگاهی که اغلب از شعب گسترده در سراسر کشور دانشگاه آزاد گرفته شد، بدون این که حتی در شرایط رونق اقتصادی در بازار کار برای آنها تقاضا باشد، روبه روست. ناکارآمدی اقتصادی و بیکاری، بی ترید اعتراضات و تنش های اجتماعی را به همراه می آورد که سرکوب و دستگیری و زندانی کردن، راه حل و درمان آن نیست و خاموش کردن موضعی اعتراضات با نیروی سرکوب بی تردید بر فشار انفجاری درون جامعه برای انفجار شدیدی تر به بهانه دیگر می افزاید و تکرار این روند، این رژیم گندیده پلید را فرسوده تر و به نابودی نزدیک تر می کند.

در شرایط کنونی مرگ خامنه ای که به هرحال رویدادی در افق آینده نزدیک است، اگر به همین زودی و در همین سال رخ بدهد، بی تردید رویدادی در جهت شتاب فزاینده دادن به پایان عمر این رژیم پلید سرکوبگر مذهبی خواهد بود. من امیدوارم که این رویداد مبارک در سال جدید رخ بدهد. مرگ این متشرّع مستبد خود خواه که اجازه بحث در مورد لایحه (اصلاح قانون مطبوعات) را به مجلسی که نمایندگانش با گذشتن از صافی شورای نگهبانی که متشکل از آخوندهای منتخب خودش هستند، به نمایندگی رسیده بودند نداد، پاسداران بیشعور رژیم فاشیستی ولایت فقیه را با خلاء یی روبه رو خواهد کرد که امثال جنتی و شاهرودی و رئیسی و لاریجانی، قادر نخواهند بود به عنوان جایگزین خامنه ای آن را پر کنند اگر حتی چنانکه می توان پیش بینی کرد اینان کاملا در اختیار و مطیع دستورات باند فرماندهی سپاه باشند. شاید سپاه مرگ خامنه ای را فرصتی برای قبضه کامل قدرت و گماشتن نفراتی از خود  در اینجا و آنجا البته بدون یونیفورم - چنان که تا کنون هم در مقامهایی مثل نمایندگی مجلس، ریاست سازمان رادیو تلویزیون و... بودنده اند - مناسب ببیند و بخواهد با اختناق اوائل دهه 60 قدرت را قبضه کند، ولی همچنان که اختناق خونین آن دوران نتوانست تضمین کننده  یکپارچکی «خودیها» و تبدیل مردم ایران به «امت» باشد، هر نوع تشدید اختناق در شرایط دوران بعد از خامنه ای تنها می تواند انفجار اجتماعی و فروپاشی رژیم را تشدید کند.مرگ خامنه ای می تواند محرکی هم  برای حرکت گسترده مردم برای جمع کردن بساط این رژیم مردم ستیز آزادی کشِ ضد ایرانی  باشد. امیدوارم که سال 1397، این رویداد فرخنده را برای مردم ستمدیده ایران به همراه داشته باشد.




نوروز 
ساخته محمد مهدی گورنگی





والس بهاری اثر فردریک شوپن


  


مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن