vendredi, mars 24, 2017

ترانه اُرمک از هلن


ترانه اُرمک از هلن



هلن در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۴۰  در تهران  در یک خانواده ارمنی زاده شده است. او خوانندگی را از دوران کودکی آغاز کرده و  تحصیلاتش را در هنرستان موسیقی به ویژه در زمینه اپرا و پیانو در سن ۱۵ سالگی آغاز کرده است. او مقیم کالیفرنیای آمریکاست. اطلاعات بیشتر را هم می توانید در اینترنت و در ویکی پدیا در مورد او پیدا کنید. این ترانه «اُرمک» نام دارد و شعرش گویا از شهریار قنبری است. 

بالا - دختران دبیرستانی قبل از انقلاب


و  در پایین با مقعنه های تحمیلی و  که پرچم اقتدار و حکومت داعشی آخوندها پلید ضد ایرانی و  تحقیر و توسری و اسارت مردم ایران  است





جوانتر های امروز که شاید نداند  اُرمک چیست که در ترانه آمده است، اُرمک پارچه خاکستری یا سیاه رنگ روپوش دختران دانش آموز دبستانی و دبیرستانی در سالهای دور قبل از انقلاب بود. البته اواخر زمان شاه تغییراتی در مقررات ایجاد شده بود و اگر اشتباه نکنم دیگر خیلی عمومی نبود و دبیرستانهای دخترانه، روپوشهای خودشان را تعیین می کردند. دختران دبستانی و دبیرستانی و زنان آن دوران این  روسری های اجباری لعنتی را که نه حجاب بر سر زنان و دختران، بلکه پرچم استقرار   استبداد نکبتبار آخوندهای ضد ایرانی پست در ایران و به اسارت گرفتن مردم ایران است که بر سرزنان ایران کوبیده شده است، بر سرنداشتند. 

هلن






مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن