mardi, septembre 20, 2016

سحر نوروز زاده سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا

سحر نوروز زاده سخنگوی جدید فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا



 
  «سحر نوروز زاده» آمریکایی- ایرانی 34 ساله سخنگوی جدید فارسی زبان این وزارتخانه پیش از پیوستن به دولت باراک اوباما از سال 2009 تا سال 2014عضو  شورای ملی ایرانیان آمریکا
، National Iranian-American  Council
 (نایاک) بود . مدیریت این تشکل با تریتا پارسی است که بحثهایی در مورد مواجب بگیری و لابیگری او برای رژیم در فضای مجازی منتشر شد.
در سایتهای مختلف رژیم سوابق او را که بیشتر همان چیزی است که در ویکی پدیا فارسی آمده است، درج کرده اند. او جایگزین آلن ایر شده است که در مرداد ماه خبر پایان خدمتش در این سمت منتشر شد..
 براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، نوروززاده در سال ۱۹۸۲ در ایالت کنتیکت و از پدر و مادری ایرانی متولد شد. والدین او تقریباً ۵۰ سال پیش برای ادامه تحصیل پدرش در تخصص زنان و زایمان به آمریکا مهاجرت کردند.
.
او مدرک کارشناسی خود را در امور بین‌الملل با گرایش اقتصاد بین‌المللی و مطالعات خاورمیانه از دانشگاه جورج واشنگتن و کارشناسی ارشد را در رشته مطالعات ایران از دانشگاه مریلند دریافت کرد. گفته می‌شود او به فارسی، اسپانیایی و عربی مسلط است.
نوروز زاده پیش از پیوستن به دولت باراک اوباما در سال 2014، عضو شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) بود.
او از نهادهایی چون دفتر رئیس اطلاعات ملی، پلیس اف‌بی‌آی، مرکز ملی ضد گسترش سلاحهای اتمی و وزارت خارجه آمریکا جوایزی دریافت کرده است. او همچنین مدال وزیر دفاع آمریکا برای جنگ بین‌المللی علیه تروریسم را نیز دریافت کرده است.
نوروززاده در وزارت خارجه آمریکا، عضو گروه سیاستگذاری با تمرکز بر ایران و مسائل مربوط به اجرای توافق هسته‌ای با ایران هم هست.
وی مدتی را زیر نظر «فیلیپ گوردون» دستیار سابق ویژه رئیس‌جمهور آمریکا و مسئول کاخ سفید در هماهنگی امور مربوط به خاورمیانه و آفریقای شمالی کار و مسائل مربوط به ایران را دنبال می‌کرد.
در لینک زیر مصاحبه ای از او در سمت جدیدش که توسط صدای آمریکا انجام شده است و او به عنوان عضو تیم سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا معرفی می شود را می توان دید.     


مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن