mardi, juin 23, 2015

واکنش اینستاگرامی پسر قالیباف به شایعات و اتهامات علیه او


واکنش اینستاگرامی پسر قالیباف به شایعات و اتهامات علیه او

مطلب که زیر تکذیبیه پسر پاسدار قالیباف در مورد اتهاماتی است که به او زده شده، در خبرگزاری فارس(متعلق به بسیج)آمده است. یکی از اشکالات یا آثار منفی گستردگی ارتباطات و شبکه های اجتماعی این است که هر دروغی یا اشتباهی از طریق اینترنت و این شبکه ها، به سرعت می تواند در همه جا پخش بشود و گاه تحقیق در مورد آن هم برای دریافت کننده و کاربر ممکن نیست. من خودم به دو مورد می شود گفت که اشتباه بود و نه دروغ عمدی برخورد  کردم و چون هر دوی این مورد یکی مربوط یه سایت یک رادیو فارسی زبان و یکی هم به ویکیپدیای فارسی که از منابع و مراجع اطلاع رسانی و اطلاعات بودند، به ذهنم نرسید که ممکن است اشتباه و غلطی در اطلاع رسانی صورت گرفته باشد. مورد رادیوی فارسی زبان این بود که عکس مربوط به صحنه ای از فیلمی را به جای عکس ریحانه جباری در آستانه اعدام ارائه کرده بود و مورد دیگر این بود که ویکیپدیا سراینده شعر سرود «برپا خیز از جا کن بنای کاخ دشمن» را سیاوش کسرایی معرفی کرده بود و من هم از هردو این اطلاعات غلط استفاده کردم که البته بعد از چندی که متوجه شدم این اشتباهات  را  یاد آور شدم و اصلاح کردم. این مطلب را هم از آن جهت باز نشر می کنم که من آن عکسی را که پسر قالیباف در این نوشته اش یاد آور شده که به او تعلق ندارد(آن فرد چاق در متن تصویر نوشته ای)را قبلا دیده بودم و گمان می کردم که عکس پسر قالیباف است و راهی هم برای تشخیص درست یا غلط بودن آن نبود. بماند که تهمت و اتهام دروغ به آدمها زدن هم کار بدی است به هرکه می خواهد باشد.من سران رژیم را جنایتکار می دانم و همه شان را مستحق سخت ترین کیفر ولی این دلیل نمی شود که مثلا ما بیایم اتهام اختلاس و رشوره خواری به خاتمی بزینم یا مثلا بگوییم پاسدار لاریجانی رئیس مجلس آدم زنباره ای است. به کس دیگری اتهام دیگری بزنیم و کاری را نسبت بدهیم که مرتکب نشده است. به هرحال این تکذیببیه  پسر قالیباف است. البته پدرش چندی پیش  اتهاماتی را که به پسرش یاسر وارد شده را  رد کرده بود
************ 
94/04/02 - 16:38
شماره: 13940402001316



واکنش اینستاگرامی فرزند شهردار به بداخلاقی ها

من،«الیاس قالیباف» نه بازداشت شده ام نه در لندن هستم/چند خط توضیح به احترام هموطنان

الیاس قالیباف فرزند شهردار تهران با گلایه از بداخلاقی ها و شایعاتی که توسط عده ای در شبکه های مجازی علیه وی منتشر شده، تاکید کرد:کسانی که این شایعات را منتشر می کنند با توضیح من از کرده خود پشیمان نمی شوند آنها ماموریتی فراتر از الیاس قالیباف دارند و امروز من هدف آنها هستم.
خبرگزاری فارس: من،«الیاس قالیباف» نه بازداشت شده ام نه در لندن هستم/چند خط توضیح به احترام هموطنان


به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس، الیاس قالیباف پسر شهردار تهران با انتشار تصویر زیر در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت:




من هرگز به نوشتن این متن راضی نبودم اما دیگر نیست کسی از دوستان و اطرافیانم که از من نخواسته باشد مطلبی بنویسم و یا توصیه نکرده باشد که سکوت جایز نیست. اما به همین عزیزان و دلسوزان هم عرض کردم، شما که خوب میدانید متن پیام سراسر کذب علیه من و خانواده ام با چه هدفی نوشته شده و نشر داده می شود. آخر من چه چیزی را باید بنویسم؟ چه چیزی را باید توضیح بدهم؟ بنویسم که دزد نیستم؟ بنویسم که آقا یا خانم محترم، میدانی رقم هشت هزار میلیارد تومان یعنی چه؟! بنویسم که هیچگاه تا کنون احضار و بازداشت نشده ام؟ بنویسم که فرار نکرده ام؟ بنویسم که لندن نیستم؟ بنویسم که جزیره نخریده ام؟ ! یا حتى همین عکس هم من نیستم؟!کسانی که این شایعات را منتشر می کنند که با توضیح من از کرده خود پشیمان نمی شوند آنها ماموریتی فراتر از الیاس قالیباف دارند و امروز من هدف آنها هستم و فردا داستان چیز دیگری است چرا که خواب زده بیدار نمی شود . اما تنها یک عامل بنده را قانع کرد که حتی همین چند خط را بنویسم و آن هم ذهن حقیقت جوی هم وطنانی بود که نه از بودجه شهرداری خبر دارند نه از جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرشان به زندگی خودشان گرم است و شبانه روز برای یک لقمه نان حلال تلاش می کنند و حالا به چنین پیامی هم بر می خورند، من به احترام آنها توضیح می‌دهم. هم وطن عزیز! من الیاس قالیباف، دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی هستم که در یک مجتمع آموزشی فعالیت می کنم. زندگی اعیانی ندارم. نه خارج از کشورم و نه زندان. نه دزدی کرده ام نه اختلاس. من یقین دارم که افراد بسیاری نادانسته این شایعه سراسر کذب را در گروه های مختلف منتشر کرده اند و امیدوارم این درخواست جسارت نباشد که از آنها تقاضا کنم که به همان میزان برای انتشار این متن توضیحی بنده نیز وقت و انرژی بگذارند. خدا همه ما را مورد رحمت و مغفرت خود قرار دهد


 .

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن