lundi, novembre 21, 2011

دادگاه - آمنه بهرامی نمی‌تواند پول ديه را بگيرد


دادگاه - آمنه بهرامی نمی‌تواند پول ديه را بگيرد

رادیو زمانه، دوشنبه, 30/08/1390 - 08:38

شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران اعلام کرده است آمنه بهرامی به دليل "بخشيدن کامل" مجيد موحد، نمی‌تواند پول ديه را دريافت کند.

روزنامه شرق چاپ تهران در شماره دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ نوشت: "آمنه بهرامی می‌گويد از قصاص گذشت کرده اما ديه چشمانش را می‌خواهد اما اجرای احکام می‌گويد صورت‌جلسه نشان می‌دهد او گذشت کامل کرده ‌است."

شرق می‌نويسد: "اين صورت‌جلسه مورد اعتراض آمنه قرار گرفت اما به او گفته ‌شده است ديگر نمی‌توانند کاری بکنند و اين صورت‌جلسه قطعی است. آمنه مدعی است اين رضايت او نيست و چون بينايی‌اش را از دست داده، نمی‌دانست در آن صورت‌جلسه چه نوشته ‌شده است."

بر اساس قوانین ایران، دیه در ازای آسیب‌های جسمی پرداخت می‌شود.

آمنه بهرامی در سال ۱۳۸۳ با اسيدپاشی از سوی مجيد موحد نابينا شد. مجيد موحد دليل اين اقدامش را پاسخ منفی آمنه بهرامی با پيشنهاد ازدواجش اعلام کرده است.

آمنه بهرامی اعلام کرده بود با اينکه مجيد موحد را بخشيده اما ديه ۲۰۰ ميليونی را برای پيگيری درمانش از وی می‌خواهد

موحد به تازگی از سوی شعبه ۷۱ دادگاه کيفری استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم به ۱۰ سال حبس و پنج سال تبعيد محکوم شده است. وی که از سال ۱۳۸۳ در زندان است، حدود هفت سال از ۱۰ سال حبس را گذرانده است.

آمنه بهرامی در سال‌های گذشته خواهان صدور حکم قصاص چشمان مجيد موحد از سوی دادگاه بود. دادگاه نيز پس از رسيدگی به اين پرونده، حکم قصاص چشمان مجيد موحد را صادر کرد.

اما اجرای حکم قصاص "چشم در برابر چشم" چندين بار به عقب افتاد تا اينکه ۹ مرداد سال جاری دقايقی قبل از اجرای حکم ريختن اسيد به چشمان مجيد موحد، آمنه بهرامی اعلام کرد وی را می‌بخشد و به اين ترتيب اجرای حکم قصای متوقف شد.

با اين حال آمنه بهرامی گفته بود با اينکه مجيد موحد را بخشيده اما ديه ۲۰۰ ميليونی را برای پيگيری درمانش از وی می‌خواهد.

اما نورالله عزيزمحمدی، رييس شعبه ۷۱ دادگاه کيفری تهران گفته است: "هيچ ‌اعتراضی از آمنه يا وکيلش درباره حکم صادره به اين شعبه ارايه نشده ‌است و قضات بر اساس اعلام رضايتی که در پرونده وجود داد، اعلام نظر کردند."

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن