samedi, juillet 14, 2018

احتمال دروغگویی و «لاف و گزاف» در ادعاهای پاسدار حاجی زاده


احتمال دروغگویی و «لاف و گزاف» در ادعاهای پاسدار حاجی زاده

ایرج شکری

سه - چهار روز پیش(19 تیر برابر 10 ژوئیه) در یادداشتی ادعاهای پاسدارار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا- فضای سپاه مبنی بر نفوذ به مراکز کنترل فرماندهی ارتش آمریکا را یاد آور شده بودم. دیروز در نگاه به اخبار رسانه های مختلف متوجه شدم که روز 12 ژوئیه، خبری در بی بی سی فارسی قرار گرفته است که در آن سخن از به سرقت رفتن و فروش اطلاعات حساس در مورد پهبادهای آمریکایی و نیز روشهای خنثی کردن بمب کنار جاده ای و دستورالعمل تانک ام 1 آبرام به میان آمده است. بنابر خبر یاد شده، این اسناد در «وب تاریک»(dark web) که شبکه‌ای است که دسترسی به آن تنها با نرم‌افزارهای خاصی امکان‌پذیر است*، به فروش گذاشته شده است. در این گزارش همچنین آمده است که شرکت رکوردد فیوچر که در زمینه امنیت سایبری فعال است گفته است این اطلاعات از کامپیوتر یک سروان نیروی هوایی آمریکا به سرقت رفته است و سایر اطلاعات از منابع دیگری سرقت شده است . در این خبر آمده است که «مکالمات با هکر نشان می‌دهد که این فرد به شبکه‌های نظامی آمریکا دسترسی داشته و اغلب تصاویر زنده‌ای را که پهپادها در حین عملیات گرفته بودند، تماشا می‌کرده است» و یاد آوری شده که «هیچ یک از اطلاعات به سرقت رفته محرمانه نبودند اما دسترسی به بیشتر این اطلاعات همگانی نبود و تنها عده‌ای محدود به آن دسترسی داشتند».( http://www.bbc.com/persian/science-44808293 ).
از خبر یاد شده می توان این نتیجه را گرفت که مساله «نفوذ» به سیستم کنترل فرماندهی ارتش آمریکا، از سوی حاجی زاده می تواند یک بلوف و «لاف و گزاف» باشد و فیلمی که او با انداخت باد در غبغب خواسته آن را به عنوان توانایی نفوذ سپاه در سیستم کنترل فرماندهی ارتش آمریکا به افکار عمومی و به ویژه برای به وجد و به جست خیز آوردن بسیجیان بیشعوری که  می خواهند کاخ سفید را به حسینه تبدل بکنند!، ارائه دهد، همان اطلاعات قابل دستیابی در وب سیاه - dark web است.
حدود سه سال و نیم پیش( آذر 94) نیز ، زمانی که روسها فیلمها و عکسهایی از عبور کامیونهای حامل نفت از مرز ترکیه که داعش آنها را برای فروش نفت مناطق تحت اشغال خود در سوریه بکار گرفته بود  منتشر کردند و ترکیه این اتهامات را رد می کرد، محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه، در سخنانی و با مخاطب قرار دادن ترکیه مدعی شد که «اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست، ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم. مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون‌های حامل نفت داعش به ترکیه عکسبرداری و فیلمبرداری کرده‌اند، و این اسناد قابل ‌ارائه و انتشار است.»، اما روز بعد(14 آذز)، دکتر ولایتی مشاور رهبر در امور بین المللی در گفتگویی در یک برنامه تلویزیونی  در مورد اسناد و اطلاعات رژیم در این زمینه گفت:« اطلاعات ایران همان اطلاعاتی است که روسیه در اختیار دارد چرا که این روسیه است که عکس های هوایی از این اتفاق را تهیه کرده است. ما غیر از این سند دیگری نداریم.».
------------------------------ 
شنبه  ۲٣ تير ۱٣۹۷ -  ۱۴ ژوئيه ۲۰۱٨    

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن