samedi, octobre 01, 2016

محکومیت نرگس محمدی به 16 سال زندان توسط رژیم جنایتکار آخوندی


محکومیت نرگس محمدی به 16 سال زندان توسط رژیم جنایتکار آخوندی

به گزارش صدای آمریکا در ۷ مهر
حکم سنگین ده سال زندان برای نرگس محمدی فعال حقوق بشر زندانی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد»
خانم محمدی پیش از این به اتهام "اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور" به پنج سال زندان، به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به یک سال زندان و به اتهام "تشکیل و اداره گروهک غیرقانونی لگام" به ده سال زندان محکوم شده بود.
وبسایت کانون مدافعان حقوق بشر روز چهارشنبه ۷ مهر گزارش داد که حکم صادر شده برای نرگس محمدی٬ سخنگو و نائب رئیس این کانون در دادگاه تجدیدنظر نیز "عینا" تایید شده است»؛.
 بنابر گزارشها با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی٬ وقتی چند مورد حکم در مورد متهمی صادر می‌شود(اگر بیشتر از سه مورد نباشد)، طولانی‌ترین حکم صادر شده ملاک قرار می‌گیرد٬ به این ترتیب حکم ده سال زندان برای این فعال حقوق بشر مقرر خواهد شد.
خبر محکومیت یک فعال حقوق کودک به نام آتنا دائمی به هفت سال زندان هم تقریبا هم زمان با محکومیت نرگس محمدی  در اینترنت منتشر شد. بنا بر تازه ترین  اخبار منتشرشده او که سال قبل توسط سپاه دستگیر و زندانی شده بود، با سپردن وثیقه 700 میلیون تومانی آزاد شده است
بنابر اخبار و گزارشات قبلا منتشره شده در مورد این فعال شجاع، حقوق بشر، نرگس محمدی که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد٬ مبتلا به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی است و به گفته پزشکان عوارض این دو بیماری در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید می‌شود.
او بارها در زندان دچار شوک عصبی شد و در حالی که با دستبند و پابند به تخت بسته شده بود در بیمارستان بستری شد.
کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد پس از صدور حکم در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی٬ آن را شوکه‌کننده خوانده و از دستگاه قضایی ایران خواستار آزادی این فعال حقوق بشر شده بود .
  

  سخنرانی شجاعانه نرگس محمدی در دومین  سالگرد شهادت ستار بهشتی را در لینک زیر می توانید ببینید


در دل و شکایت فرزندان نرگس محمدی. به گرارش صدای آمریکا آنها اکنون نزد پدر خود در فرانسه بسر می برند  



مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن