mercredi, juillet 15, 2015

طالبان جسد دکتر نجیب الله را از قبر بیرون کشیده و نابود کردند

طالبان جسد دکتر نجیب الله را از قبر بیرون کشیده و نابود کردند


خبری بود در سایت پارسینه در مورد از بین بردن جنازه نجیب الله توسط طالبان به همراه عکسی که این وحوش درکنار سر جنازه او گرفته بودند. زمان سقوط کابل به دست اسلامگریان نجیب الله به همراه برادر جوانش که گویا 24 سال داشت به دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل پناهنده شده بودند. بعدا وقتی طالبان به کابل مسلط شدند، به دفتر سازمان ملل یورش برده و ایندو را از آنجا بیرون کشیدند و بعد از ضرب و شتم شدید و روی زمین کشیدن آن دو با بستن آنها پشت ماشین، هر دو را حلق آویز کردند(5 مهر 1375).
در آن زمان از سران کشورها، گرباچف رئیس جمهوری وقت شوروی این جنایت را محکوم کرد. اما از «دنیای متمدن» صدایی بر نخواست. سالها بعد، بعد از سقوط رژیم طالبان،  در سال 1386 خبرنگاری به اسم رزاق مامون در کتابی با عنوان « راز خوابیده اسرار قتل نجیب الله» در مورد قتل نجیب الله و برادرش نوشته بود که عوامل سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (که بطور خلاصه «آی اس آی» نامیده می شود)، مسئول این رویداد بودند. در زیر گزارش پارسینه و نیز لینک سایت رزاق مامون امده است:

لینک سایت رزاق مامون:  http://www.razaqmamoon.com/#uds-search-results



آنها قبل از از بین بردن جسد این عکس را از جنازه محمد نجیب الله منتشر کردند.

به گزارش پارسینه درجدیدترین تحولات افغانستان،  اعضای گروه طالبان در شهر گردیز در ولایت پکتیا جسد دکتر نجیب ریس جمهور رژیم کمونیستی را از قبر بیرون کشیده و نابود کردند.

آنها قبل از از بین بردن جسد این عکس را از جنازه محمد نجیب الله منتشر کردند.



محمدنجیب‌الله احمدزی معروف به دکتر نجیب‌الله (۶ اوت ۱۹۴۷ – ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۶) هفتمین رئیس جمهور افغانستان و آخرین رئیس جمهور جمهوری دموکراتیک افغانستان بود. او همچنین به عنوان دومین رئیس جمهور جمهوری افغانستان شناخته میشود.
دکتر نجیب‌الله در صبحگاه نخستین روز ورود طالبان به کابل در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۶ از مرکز سازمان ملل در کابل بازداشت گردید و به‌همراه برادرش شاهپور احمدزی کشته شد. طالبان اجساد آن‌ها در چهارراه آریانا در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری افغانستان آویزان کرده و به تمسخر انداختند.

 اجساد دکتر محمد نجیب‌الله و برادرش توسط مردمان قبیله‌ای از تیرهای چراغ برق پایین شد و به شهر گردیز در ولایت پکتیا انتقال داده شد.


مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن