mercredi, mars 04, 2015

ایرانشهر ما،در رژیم خر تو خری «سلطنت فقیهان» و جنایات ضحاکیان خودسر، وحشتکده و ماتمشهری شده لبریز از خشونت



ایرانشهر ما،در رژیم خر تو خری «سلطنت فقیهان» و جنایات ضحاکیان خودسر، وحشتکده و ماتمشهری شده لبریز از خشونت


چند خبر از رسانه های رژیم خود مشتی از خروار وضع فاجعه بار و غیر قابل تحملی  است که رژیم منحوس اوباش اسلامی بر میهن و بر سر هم مینهنان ما گسترده اند،به این سه گزارش کوتاه باید خبر مربوط به اعدام 6 جوان کرد در زندان رجایی شهر را در همین روز 13 اسفند اضافه کرد که بنا بر اطلاعیه یی که  کانون مدافعان حقوق بشر در ایران در این زمنیه انتشار داده است، جرم آنان بنابر اعترافاتی که از آنها گرفته بودند،«عضویت» در یکی از گروهای مخلف رژیم بوده است. کانون مدافعان حقوق بشر در اطلاعیه خود یاد آور شده است  «به فرض آنکه اقرارهای مندرج در پرونده این افراد، صحت داشته باشد، طبق قانون «مجازات اسلامی جدید» که از اردیبهشت ماه 1392 لازم‌الاجرا شده است می بایستی حکم صادره نقض و مجازاتی حداکثر چند سال حبس به آنان تعلق می‌گرفت. در حقیقت با اجرای قانون مجازات اسلامی جدید، می بایستی این افراد- با توجه به تاریخ بازداشت و زندانی بودن‌شان- از زندان آزاد می‌شدند. هرچند آنان از یک دادرسی عادلانه محروم بودند»لینک مربوط به اطلاعیه *************

در زیر سه گزارش کوتاه که «مشتی»است نمونه «خروار»ها    

 انصاف نیوز - کدخبر: 14168 - تاریخ انتشار: ١٣ اسفند ١٣٩٣
احمدی مقدم: در برابر‌ حادثه‌ تلخ کهریزک زبانی‌ جز عذرخواهی‌ نداریم
آرمان نوشت: 3 بازداشتی جوان در کهریزک جان باختند؛ موضوع مربوط به سال 88 است و محسن روح الامینی، امیر جوادی فر و محمد کامرانی این 3 بازداشتی حوادث سال 88 بودند که بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند. فرمانده نیروی انتظامی 27 ابان 92 برای نخستین بار درباره این پرونده توضیح داد و سعید مرتضوی را مقصر معرفی کرد. 23 آذر سال جاری حکم دیوان عالی کشور درباره سعید مرتضوی یکی از قضات متهم در پرونده حادثه بازداشتگاه کهریزک مبنی بر انفصال دائم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی، برای اجرا به اجرای احکام ارسال شد. اگر در آن تاریخ سرداراحمدی مقدم عنوان داشت «مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند.

... من مخالفتم را به صراحت اعلام کردم و گفتم آنجا نه تنها جا نداریم، بلکه آن مکان جای خطرناکی است. اما مرتضوی اصرار داشت که این افراد دستگیر شده چاقو، قمه و زنجیر داشته‌اند و از همین حیث اراذل و اوباش محسوب می‌شوند که من در آن جلسه عنوان کردم که ضبط کنید و بنویسید که من مخالف هستم و مخالفت ناجا نیز ثبت شد.» وی دیروز هم در این باره سخن گفت. فرمانده نیروی انتظامی به موضوع حادثه کهریزک اشاره کرد و با تأکید بر عبرت‌گیری از آن حادثه خاطرنشان کرد: «ما باید از حوادث تلخ پیش آمده همچون داستان کهریزک عبرت گیریم و امروز در برابر آن حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم و تنها قادر به جبران بخشی از آثار تلخ آن هستیم.» سردار اسماعیل احمدی‌مقدم ادامه داد: «داستان تلخ کهریزک باعث بیداری در پلیس شد و پس از آن ما به سمت توجه بیشتر به حقوق شهروندی پیش رفتیم.» وی افزود: «بحث حقوق شهروندی پس از آن حادثه یکی از مطالبه‌های اصلی شورای عالی امنیت ملی بود و من در آن جلسه قول دادم که ظرف مدت 2 سال وضعیت بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های پلیس را سامان دهم و این ساماندهی حتی به بهانه نبود اعتبارات نیز متوقف نشود.» وی با بیان این‌که امروز شاهد تحول در وضعیت حقوق بشر در تحت نظرگاه‌های و بازداشتگاه‌های پلیس هستیم، گفت: «امروز که ما در روزهای پایانی سال 93 قرار داریم ارزیابی‌های ما نشان از کسب رتبه 86 تا 87 از سطح دارد و امیدواریم نواقص باقی‌مانده نیز در طرح تکمیلی مکنا در سال 94 مرتفع شود.»پ



******************
انصاف نیوز
کدخبر: 14157 - تاریخ انتشار: ١٢ اسفند ١٣٩٣
تاکید وزیر ارشاد- مقام قضایی حق لغو کنسرت ندارد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معنی ندارد در جایی مقامی قضایی پیدا شود و جلوی اجرای موسیقی و برگزاری کنسرت آن هم موسیقی سنتی را بگیرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، علی جنتی در نوبت عصر همایش ملی الگوی توسعه ی پایدار و در جمع استانداران در محل وزارت کشور با بیان اینکه وقتی می گوییم فرهنگ منظور همه اجزا و بخش‌های آن از جمله کتاب، فیلم، موسیقی و غیره است افزود: برای شاداب سازی جامعه و استفاده از فرهنگ در توسعه پایدار نباید صرفا به استفاده از ابزارهای سنتی گذشته خلاصه شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: متاسفانه جریان ضد هنری که به خصوص در مسئله موسیقی و کنسرت ها به راه افتاده است و کارشکنی می کند عناصری هستند که با اتکا به ارزش‌های دینی مخالفت می ورزند.

جنتی افزود: ضرورت دارد توجه داشته باشیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ در جامعه وظیفه اسلامی خود می داند که در صدور مجوزهای نمایش فیلم ها، تئاتر و برگزاری کنسرت ها دقیقا به معیارهای اسلامی پایبند باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نظرهای مختلف علما درباره موسیقی اشاره کرد و گفت:‌ برخی اصولا ممکن است موسیقی را به طور کلی حرام بدانند اما باید بدانیم که اینجا حکومت اسلامی است و در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

جنتی افزود: در بین روحانیت هیچ شخصیتی را نمی شناسیم که به اندازه مقام معظم رهبری فیلم و موسیقی بشناسد و به اندازه ایشان رمان و ادبیات بخواند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فقط 74 جلسه درس خارج فقه شان در مسئله غنا و موسیقی بوده است، البته فتاوای سایر علما برای ما محترم است اما در عین حال ملاک عمل ما مقام معظم رهبری است.

جنتی در ادامه خطاب به استانداران گفت‌: من از شما تقاضا می کنم با جدیت از مجوزهای صادره برای اجرای کنسرت ها حمایت کنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه موسیقی و کنسرت ها نمی شود یک بام و دو هوا عمل کند گفت: نمی شود یک برنامه ای در یک جا شرعی و در جای دیگر حرام باشد و از برگزاری آن جلوگیری شود 
 ***********


فرارو- ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

 کد خبر: ۲۲۵۶۳۸

«...این اسیدپاشی ١٢مرداد٨٨ در قم به‌وقوع پیوست و دوموتوسوار روی یک‌راننده تاکسی اسید پاشیدند و باعث نابینایی هر دو‌‌چشم او شدند. مرد مصدوم در جریان تحقیقات گفت: «سه‌سال پیش ازدواج کردم، اما با همسرم اختلاف داشتم و احتمال می‌دهم نقشه اسیدپاشی توسط خانواده همسرم اجرا شده باشد.» کارآگاهان در ادامه تحقیقات به رابطه دو‌خواهر با دو‌مرد جوان پی بردند. پس از بازداشت چهار‌متهم، بالاخره یکی از خواهران اعتراف کرد: «من و خواهر کوچکترم با شوهرانمان اختلاف داشتیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنها را از سر راه برداریم. دو مرد جوان را اجیر کردم تا شوهرم و همسر خواهرم را بکشند. طبق نقشه قرار بود اول روی شوهرخواهرم اسید بپاشند و سپس شوهرم به قتل برسد.»


اولین حکم قصاص چشم در ایران صبح دیروز در زندان رجایی‌شهر اجرا شد. فرد محکوم با پاشیدن اسید به صورت مردی دیگر، او را نابینا کرده بود. صبح دیروز دو اسیدپاش به اتاق اجرای حکم زندان رجایی‌شهر منتقل شدند، یکی از آنها فردی بود که به صورت جوانی به نام داوود روشنایی اسید پاشیده و قرار بود چشم راستش نابینا شود اما این حکم به تعویق افتاد. نفر دوم که از قم به کرج منتقل شده بود سرنوشت متفاوت داشت.

متهم اول ١٠سال قبل داوود را در پارکی در مجیدیه تهران هدف اسیدپاشی قرار داد و باعث نابینایی چشم راست و آسیب شدید به صورت او شد. مرد اسیدپاش هرگز انگیزه‌اش از این کار را توضیح نداد و در مراحل مختلف تحقیقات ادعاهای گوناگونی را مطرح کرد و حتی مدعی شد قربانی را با فردی دیگر اشتباه گرفته است. متهم بعد از کش‌وقوس‌های فراوان به قصاص چشم و لاله گوش محکوم و دیروز برای اجرای حکم آماده شد. داوود در این باره به خبرنگار ما گفت: «صبح دیروز برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر رفتم ابتدا فقط خودم را به داخل زندان راه دادند اما چون جو سنگین بود خواهش کردم اجازه بدهند پدرم هم کنارم باشد که موافقت کردند.

بعد از آن تمام مراحل اجرای حکم انجام شد. محکوم، روی تخت دراز کشید و به او داروی بیهوشی تزریق کردند و از من پرسیدند که خودت حکم را اجرا می‌کنی یا ما انجام بدهیم که گفتم شخصا حکم را اجرای کنم در این لحظه پدر و برادر محکوم که در آنجا حضور داشتند، شروع به گریه کردند و از من می‌خواستند از تصمیم خود منصرف شوم. روحانی مستقر در زندان هم از من خواست با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه، حداقل تا پایان این ایام از اجرای حکم خودداری کنم که من هم به احترام این ایام با درخواست ایشان موافقت کردم. روشنایی گفت: باتوجه به اتفاقات دیروز، اجرای حکم قصاص، به بعد از پایان ایام فاطمیه در فروردین سال آینده موکول شد.

 
تسنیم گزارش داد پس از آنکه داوود به متهم مهلتی دوباره داد اجرای حکم قصاص دیگری که آن هم مربوط به اسیدپاشی بود در دستور کار قرار گرفت و برخلاف پرونده قبلی، در این پرونده، عامل اسیدپاشی قصاص شد.

این اسیدپاشی ١٢مرداد٨٨ در قم به‌وقوع پیوست و دوموتوسوار روی یک‌راننده تاکسی اسید پاشیدند و باعث نابینایی هر دو‌‌چشم او شدند. مرد مصدوم در جریان تحقیقات گفت: «سه‌سال پیش ازدواج کردم، اما با همسرم اختلاف داشتم و احتمال می‌دهم نقشه اسیدپاشی توسط خانواده همسرم اجرا شده باشد.» کارآگاهان در ادامه تحقیقات به رابطه دو‌خواهر با دو‌مرد جوان پی بردند. پس از بازداشت چهار‌متهم، بالاخره یکی از خواهران اعتراف کرد: «من و خواهر کوچکترم با شوهرانمان اختلاف داشتیم، به همین دلیل تصمیم گرفتیم آنها را از سر راه برداریم. دو مرد جوان را اجیر کردم تا شوهرم و همسر خواهرم را بکشند. طبق نقشه قرار بود اول روی شوهرخواهرم اسید بپاشند و سپس شوهرم به قتل برسد

دو‌مرد اجیر‌شده این ادعا را تایید کردند و متهم اصلی به قصاص عضو - نابینایی کامل هر دو چشم - پرداخت دیه و ١٠سال زندان محکوم شد و این حکم به تایید رسید. برخی اخبار حاکی از آن است که صبح دیروز فقط حکم قصاص یکی از چشمان متهم اجرا شد.

محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبر اجرای حکم قصاص چشم چپ متهم پرونده اسیدپاشی در قم را تایید کرد و گفت: برای اجرای حکم تمام امکانات پزشکی و درمانی وجود داشت و قصاص چشم راست این متهم به درخواست شاکی به تعویق افتاد.


یاد آوری می کنم که این اولین قصاص کور کردن چشم نیست. قبلا هم این قصاص انجام شده است البته خیلی وقت پیش بود. حتی فیلمی از صحنه اجرای این قصاص همراه با اجرای یک حکم تازیانه و سنگسار به خارج کشور درز کرده بود.

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن