dimanche, janvier 16, 2011

مشایی: اگر حجاب الزام نداشت، چند درصد خانم ها باحجاب بودند؟

مشایی: اگر حجاب الزام نداشت، چند درصد خانم ها باحجاب بودند؟http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=30710
اندکی کوتاه شده به نقل از پارسینه
کد خبر :۳۰۷۱۰
تاريخ انتشار: ۲۲ دي ۱۳۸۹

به گزارش پارسینه به نقل از واحد مرکزی خبر، اسفندیار رحیم مشایی در چهارمین همایش ملی مهندسی ارزش در دانشگاه علم و صنعت افزود: بالای تریبون و منبر حرفهای خیلی قشنگی می زنیم و در واقع حرف های ما مبتنی بر وحی و حرف پیامبر، انبیاء و ائمه است و مبانی فلسفی و ارزشی خیلی قوی دارد و همه تحسین می کنند و می گویند درست می گویی.
وی گفت: همه معتقد و مؤمن هستند اما در صحنه عمل فاصله بسیار است و اگر در صحنه عمل و اجرا و کارنامه عملی بخواهیم ارزیابی کنیم، نمره جامعه بسیار بسیار پایین است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: اگر اینجا کمی بی تعارف حرف نزنیم، کجا بی تعارف حرف بزنیم؟

وی با بیان این پرسش که ربا در جامعه ما چگونه است؟ گفت: ربا در مبانی ارزشی جنگ با خداست، این، حدیث نیست بلکه از قرآن است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: یک درهم ربا با چهل بار زشت ترین کاری که ممکن است از انسان سر بزند برابر است و جامعه ما آلوده است.
مشایی گفت: فاصله نگاه ارزشی ما با کاری که دست، چشم و گوش ما انجام می دهد، خیلی زیاد است.
وی افزود: هم اکنون اگر قانونی بود که حجاب الزام ندارد، چند درصد خانم ها با حجاب بودند؟ منظور همین روسری است.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: چرا هزاران منبر نصیحت و خطابه تأثیر لازم را نداشته است؟ البته بی تأثیر نیست، کجای کار ما اشکال دارد؟

********
درفش: مشایی با این هوش، بعید است که هنوز نفهمیده باشد که خشت اول را خمینی از آغاز بر فریب مردم و ریاکاری گذاشت و بعد برای این که استبداد دینی به محوّریت خودش را به مردم ایران تحمیل کند، جنایتها کرد و اکنون نیز دست اندرکاران رژیم از جمله خودش و احمدی نژاد، همه با هم راه او را ادامه می دهند و زندانها را از ایرانیان حق طلب و آزادیخواه، از پیر و جوان؛ از دانشجو و استاد دانشگاه و وکیل دعاوی و روزنامه نگار پر می کنند. او می داند اشکال کار کجاست اما دارد ریاکاری می کند. چون خوب می داند که اگر از اول حقه و ریاکاری خمینی نبود، در همان رفراندم فروردین سال 58 «جمهوری اسلامی» شانس بیشتری از درصد انتخاب آزادنه و اختیاری حجاب توسط زنان در جامعه امروز ایران نداشت. هنوز گویا نفهمیده که اشکال اصلی در تحمیل حکومت مذهبی به مردم بود. اگر روسری نداشتن یا مهمانی مختلط که قبلا از انقلاب امری عادی در روابط مردم بود و در جمهوری اسلامی تبدیل به جرم شد، این را همین رژیم به شکل جرم در آورده و الا با حجابی و بی حجابی و مهمانی مختلط که اصلا مساله یی نیست که به خاطر آن این همه بین پلیس و مردم کشور اصطکاک ایجاد شود و این همه مردم احساس خفقان بکنند. مرگ بر جمهوری اسلامی و دیکتاتوری در همه اشکال آن.

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن