mercredi, avril 01, 2009









سیمای جمهوری اسلامی، سی سال بعد




سایت تابناک که همان سایت بازتاب سابق است و از رسانه های وابسته به نظام جمهوری اسلامی است مطلبی در انتقاد از برنامه نوروزی تلویزیون دارد که نشان می دهد که آش آنقدر شور است که خودیها هم نمی توانند آن را قورت بدهند. مطلب سایت تابناک با اشاره به نامه یک استاد دانشگاه به سایت مذکور در مورد برنامه های نوروزی نوشته شده است که این مطلب با عنوان «رو در رویی شهد و شهید در رسانه ملی» به طور جداگانه در تابناک درج شده است لینک هر دو مطلب و قسمت کوتاهی از هر دو در اینجا نقل می شود. بازدید کنندگان از درفش را به خواندن هر دو مطلب و نظر کار برآن دعوت می کنم.
جای خالی هنرمندانی مثل حسن خیاط باشی با برنامه های طنز آمیز و بسیار هنرمندانه اش که در نقش مهندس بیلی در آن ظاهر می شد و سایر هنرمندانی که برای گریز از اختناقی که دیگر جای کار و فعالیتی برای آنها باقی نگذاشته بود، از وطن مهاجرت کردند و یا در وطن به زندگی غریبانه ادامه دادند.از جمله هنرمند ارجمند و بزرگ نصرت کریمی بازیگرو کارگردان فیلمهای به یاد ماندنی «محلل» و« درشکه چی» واقعا بیش از همیشه در صنحه هنر و درصفحه تلویزیون که متعلق به مردم ایران است، مشهوداست. (عکس بالا نصرت کریمی و عکس پایین حسن خیاط باشی در نقس مهندس بیلی است

.مرگ بر روحانیت شیعه و مرگ بر جمهوری اسلامی

در ضمن با خواندن همین مطلب می توان به میزان درک و شناخت آن خودشیفتگان و خود بزرگ بینان بیمار، از جامعه ایران پی برد که مراسم سال نو را با پخش تلاوت آیات قران برگزار و مراسم سال تحویل را تبدیل به مجلس ختم می کنند و بیش از 20 سال انتقاد و توصیه از درون بیرون در مورد دافعه این گونه ادا اطوارها بگوششان نرفت و مثل بچه های ننر و لچ باز به پاک کردن دماغ اویزان شده با آستین لباس و نوک لب ادامه دادند و با این کارها و سایر رفتارهای متبکبرانه و از خود متشکرانه، و خود در اوج افلاک دیدن و تمایلات مالک الرقابی و قبله عالمی و ملوکانه همه را از خود منزجر کردند..:از سایت تابناک
چرا رسانه ملي در اين روزها شاد نيست؟تاريخ انتشار: ۰۵:۳۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۸۸
تعداد بازديد: ۲۵۰۷۰
امسال نه تنها لحظه تحویل سال را رسانه ملی به گونه‌ای برگزار کرد كه بسیاری از بینندگان را آزرده ساخت، بلكه برنامه‌های نوروزی این رسانه تأثیرگذار و فراگیر تا امروز از رنگ و بوی بهار، شادی و طراوت برخوردار نبوده است.
در حالی كه انتظار می‌رفت با توجه به همزمانی روزهای نوروز امسال با جشن‌های ولادت پیامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) رنگ و بوی شادتری در برنامه‌های صدا و سیما شاهد باشیم، گزارش‌های دریافتی، بیانگر آن است كه این انتظارات برآورده نشده است




دكتر دادخواه، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران، با فرستادن یادداشتی به «تابناك» به همین موضوع اشاره نموده
وی آنگاه می‌پرسد: آیا به راستی فرزندان سیاست‌گذاران و برنامه‌سازان سیما، همین برنامه‌ها را نگاه می‌کنند؟ آیا سیاست گذاران و برنامه‌سازان سیما، این برنامه‌ها را از سر رفع تکلیف و ناچاری می‌سازند یا به محتوای آن اعتقاد نیز دارند؟
آیا ارزیابی علمی و نظرسنجی بی‌طرفانه‌ای درباره میزان تأثیرگذاری این برنامه‌ها، از سوی یک مؤسسه مستقل تاکنون انجام شده است؟
پاسخ به پرسش‌های بالا، می‌تواند تا اندازه‌ای مقدمه بررسی و خرده‌گیری سازنده از این رسانه را فراهم آورد و میزان پذیرش مردم از برنامه‌ها را بیشتر کند.
: برای خواندن دنباله مطلب روی لینک زیرکلیک کنید
www.tabnak.ir/pages/?cid=41580




رودررویی "شهد و شهید" در رسانه ملی




درتعطیلات عید نوروز و آغاز سال نو ، که گروه های زیادی از مرد م در خانه نشسته اند و بخشی از وقت خود را به تماشای برنامه های سیما می گذرانند، انتظار می رفت که برنامه ریزان و برنامه سازان رسانه ملی با پیش بینی و بهره گیری از تجربه های سال ها ی گذشته، برنامه های شاد وفرح بخشی را برای جمعیت بینندگان ، فراهم کنند. ولی افسوس که چنین نشد و پیش فرض ها ی سیاست گذاران سیما وملاحظات غیر موجه ونادرست برنامه سازان آن، سبب گردید تا برنامه ها ی نوروز 88 مانند برنامه های سراسر سال، فاقد روح شادی بخش ونشاط آور شود. برای نمونه بخش قابل توجهی از برنامه ها در بهترین ساعت ها، به گزارش از بازدید های راهیان نور از جبهه ها ، خواندن دعا و نیایش و نماز ، گریستن بر مزار و یادمان های شهیدان عزیز وپخش مکرر سخنان بلند پایگان نظام اختصاص داده شده بود.
:برای خواندن دنباله مطلب روی لینک زیرکلیک کنید
http://www.tabnak.ir/pages/?cid=41581



درفش - 12 فروردین 1388

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن