lundi, avril 23, 2018

پنجاه سالگی کانون نویسندگان ایران


پنجاه سالگی کانون نویسندگان ایران



کانون نویسندگان ایران روز شنبه اول اردیبهشت به مناسبت پنجاه سالگی کانون پیام شاد باشی  منتشر کرد. کانون نویسنگان ایران در طول این چند دهه سیاهِ تسلط لبریز از سرکوب و جنایت رژیم پلید آخوندی بر ایران، پیوسته از سوی این رژیم پلید هدف توطئه و جنایت و سرکوب بوده است.  روزهای تلخ و ناگوار دوره «قتلهای زنجیره ای» هم کانون نویسندگان ایران را از ایستادگی در برابر سانسور و دفاع از آزادی بیان  و قلم باز نداشت. بی تردید آنچه ماندنی و تاثیر گذار و مورد ستایش مردم خواهد بود، آثار و کارهای نویسندگان آزادیخواه و مردم دوست و ارتجاع ستیز ایران است و تلاشهای بلاهت بار آخوندها برای محو آثار و اثر حضور نویسندکان آزادیخواه ایران بر جامعه ایرانی، راه به جایی نخواهد برد. پایدار و پیروز باد تلاشهای کانون نویسندگان ایران در سیتز با استبداد و ارتجاع
*********************

 در پیام کانون نویسندگان ایران آمده است:

اول اردیبهشت، روز کانون است . این روز اما در سال 1397 ویژگی دیگری نیز با خود دارد: کانون نویسندگان ایران پنجاه ساله می‌شود. نیم‌قرن پیش درست در چنین روزی 49 نویسنده به عنوان هیئت موسس، مجمع عمومی برگزار کردند و رسما تاسیس "کانون نویسندگان ایران" را اعلام داشتند. و این تجربه‌ای نو بود برای نویسندگانی که تا آن زمان هیچ تشکلی نداشتند. دفاع از آزادی بیان و حقوق صنفی نویسندگان از اصول اساسی مرامنامه‌ی آن بود. بر بستر حاکمیت‌های ضد آزادی صرف استقلال این تشکل و اصل دفاع از آزادی بیان همچون وردی جادویی توفان زایید. توفانی که در این پنجاه سال، جز دو – سه سالی در جریان انقلاب، همه‌جا همراه کانون بود و هرگز نگذاشت روی آرامش و امنیت را ببیند. کانون نیم‌قرن پنجه در پنجه‌ی این توفان که در خیال و کارِ برکندنِ ریشه‌ی آن بوده، بالیده و پیش آمده است، حوادث بسیاری پشت سر گذاشته و فراز و نشیب فراوان دیده و از خیل دام‌های ریز و درشت جسته و اکنون اینجاست در نخستین روز از اردیبهشت 1397، روز پنجاه‌سالگی‌اش؛ همچنان در کار ستیز با سانسور و دفاع از آزادی بیان و متشکل کردن نویسندگان..
این روز فرخنده را به همه‌ی اعضا، نویسندگان و دوستداران کانون شادباش می‌گوییم . لازم است در نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس آن به هر نحو مناسب بکوشیم.

کانون نویسندگان ایران

شنبه ۱ اردیبهشت

 منبع متن پیام سایت اخبار روز




مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن