lundi, février 27, 2017

تروریست های داعش هم از پهباد برای هدف قرار دادن زرهی های طرف مقابل استفاده می کنند

 تروریست های داعش هم از پهباد برای هدف قرار دادن زرهی های طرف مقابل استفاده می کنند






ویدئو بالا  که در تلویزیون داعشی أعماق پخش شده،  روز 25 فوریه در سایت فارسی العربیه  قرار گرفته است. درگزارشهای مربوط به پیشروی نیروهای عراق در موصل به استفاده داعش از پهباد در ضربه زدن به نیروهای عراق و این که این اقدام کار پیش روی را مشکل می کند، اشاره شده است . 

 چند ماه پیش در خبرها آمده بود که در آمریکا یک دانشجو برای نشان دادن امکان استفاده تروریستی از همین پهباد های موجود، با نصب اسلحه ای بروی آن و امکان شلیلک از راه دور، واقعی بودن این خطر را نشان داد. اما استفاده های مثبتی  گوناگونی هم از این پهباد های کوچک می شود و طرح هایی در این زمینه نیز در راه است. از جمله استفاده از پهباد برای تحویل پیتزا
، برای تحویل دارو، و برای تحویل سفارشات توسط آمازون. یک استفاده خیلی مفید و خوبی که در فرانسه برای بکارگرفتن پهباد های کوچک در نظر گرفته شده، رساندن جلیقه نجات در دریا  به افرادی است که دور از ساحل و به هر دلیل که می توند از جمله خستگی یا گرفتگی عضلات باشد در خطر غرق شدن هستند. این کار توسط نجات غریق های ناظر در کنار دریا صورت می گیرد و پهباد کوچکی که با سرعت 60 کیلومتر می تواند پرواز کند،جلیقه نجات را خیلی سریع به بالا سر شناگر دچار مشکل می رساند و رها می کند و با این کار تا زمان رسیدن کمک باقایق تهدید خطر کمترمی شود.



مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن