vendredi, janvier 20, 2017

نشان دادن علامت پیروزی در عکس‌ها امنیت شما را به خطر می‌اندازد


نشان دادن علامت پیروزی در عکس‌ها امنیت شما را به خطر می‌اندازد

 




منبع :العربیه.نت، فارسی- 19 ژانویه 2017
دانشمندان ژاپنی هشدار داده‌اند نشان دادن علامت پیروزی در عکس‌ها، می‌تواند منجر به ربودن اثر انگشت کاربران شده و امنیت اطلاعات آنها را به خطر بیاندازد.

وبسایت DP review که در زمینه آخرین تکنولوژی‌های تصویربرداری فعالیت می‌کند به نقل از دانشمندان موسسه ملی اطلاعات در ژاپن اعلام کرده است که تکنولوژی‌های شناسایی اثر انگشت به شکل غیرقابل‌باوری پیشرفت کرده‌اند می‌توانند اثر انگشت افراد را حتی از روی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی تشخیص دهند. این موضوع می‌تواند به شدت امنیت کاربران را به ویژه در فضای مجازی به خطر بیاندازد.

آنچه تهدیدات امنیتی ناشی از نشان دادن علامت پیروزی را افزایش می‌دهد، در دسترس بودن ابزارها و برنامه‌های تشخیص اثر انگشت است. برخی از این برنامه‌ها که به شکل رایگان در دسترس هستند به دقت ابزارهایی هستند که دولت‌ها برای این منظور استفاده می‌کنند. موسسه ملی اطلاعات ژاپن گفته که وجود تلفن‌های همراه که دوربین‌های بسیار باکیفیت داشته و امکان ثبت تصاویر مختلف را دارند، به شکل نگران‌کننده‌ای این تهدید را افزایش داده است.

دانشمندان توانسته‌اند از روی تصاویری که از فاصله 3 متری و در شرایط مناسب گرفته شده، اثر انگشت افراد حاضر در تصویر را تشخیص دهند.

علامت پیروزی معمولا با نشان دادن دو انگشت اشاره و انگشت میانی انجام می‌شود. این کار برای نخستین بار ویکتور دلاولیه توسط سیاستمدار بلژیکی صورت گرفت، او از بلژیکی‌ها خواسته بود که این نماد را به عنوان نماد وحدت انتخاب کنند. در ابتدا این نماد عمدتاً در بلژیک مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما به زودی سایر متحدان نماد را کپی برداری کردند. علامت پیروزی گاهی به جای انگشتان یک دست، با هر دو دست انجام می‌شود. آیزنهاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اولین کسانی بود که هر دو دست را به نشانه پیروزی بالا برد. بعدها ریچارد نیسکون نیز به تقلید از آیزنهاور چنین کرد. این علامت به مرور در همه جهان شایع شده و علی‌رغم حفظ نام خود به عنوان "علامت پیروزی" کارکرد اولیه خود را از دست داده و بیشتر تبدیل به ژستی برای عکاسی شده است 






مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن