samedi, janvier 28, 2017

عضو پارلمان عراق: میخانه‌های عراق را بازگشایی می‌کنم






عضو پارلمان عراق: میخانه‌های عراق را بازگشایی می‌کنم




العربیه.نت، فارسی-28 ژانویه 2017 
یک عضو پارلمان عراق قول داد با توجه به معیارهای دولت شهروندی و همچنین آزادی‌های فردی، میخانه‌های این کشور را بازگشایی کند.
فائق الشیخ علی در گفت‌وگو با برنامه "نقطه نظام" در شبکه العربیه گفت: قانون منع مشروبات الکلی برای این وضع شد که عده‌ای فرصت فروش و تجارت مواد مخدر را در کشور در دست گیرند.
الشیخ گفت: مواد مخدر همه عراق را در بر گرفته است و من پیش از این هشدار داده بودم. برخی احزاب دینی در عراق هزینه‌های خود را از طریق ارتباط با برخی وزرا و همچنین از طریق قمار تامین می‌کنند. در زمان حکومت صدام حسین، مجازات مواد مخدر اعدام بود و اینک تحت حکومت احزاب دینی، معتادان مواد مخدر آزادند.
این نماینده پارلمان عراق از کشورهای عربی خواست در کنار عراق ایستاده و این کشور را یاری کنند. او بر ضرورت حمایت افراد دلسوز عراق از سوی دیگر کشورهای عربی تاکید کرد.
اگر چه فائق الشیخ خواستار حمایت عراق از سوی دیگر کشورها شد، با اینحال درباره مشارکت نیروهای نظامی دیگر کشورها در نبرد با تروریسم گفت: این وظیفه ارتش عراق است که با داعش بجنگد. او آنچه در عراق رخ می‌دهد را نبرد کینه توزانه دینی دانست که عراق را ویران کرده است.
او درباره امکان تحقق دولت شهروندی در عراق گفت این موضوع در ابتدار از سوی آیت‌الله سیستانی پیشنهاد شد، زیرا که او از دست این افراد که در قضایای فساد و اختلاس و سهم‌خواهی از ثروت نقش داشته‌اند، خسته شده است.
این نماینده پارلمان عراق از سوی دیگر بر ضرورت یکپارچگی نیروهای نظامی و امنیتی عراق تاکید کرد و گفت: من مخالف ارتش‌های مردمی هستم. او همزمان تاکید کرد که همه اعضای شبه‌نظامیان حشد شعبی از افراد منتسب به احزاب دینی سیاسی نیستند. با اینحال او پیشنهاد کرد که برای جلوگیری از تشکیل شدن نهاد موازی ارتش ملی، باید آنها را در ارتش عراق ادغام کرد.
او درباره روابط احزاب سیاسی دینی با نهادهای دینی عراق گفت: مراجع در حال بستن درهای خود به روی سیاستمداران شیعه هستند و گذر زمان به مراجع ثابت کرد که نمی‌توان روی آنها که حکومت عراق را در دست دارند، شرط‌بندی کرد.

·        http://ara.tv/b8nut

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن