samedi, juillet 20, 2013

نقش رژیم و تعصب مذهبی – ناموسی، در جنایات فجیع علیه زنان




نقش رژیم و تعصب مذهبی – ناموسی، در جنایات فجیع علیه زنان

ایرج شکری
اسلام با محدویت ها و تبعیض هایی برای زنان همراه بوده و هست، اما تعصب آمیخته به توّحش علیه زنان و دختران، با استقرار رژیم خمینی و انحصار قدرت در دست او و با آخوندی شدن سیاست و قدرت سیاسی و «شرعی» شدن دستگاه  قضایی و و احکام جزایی، روزگار بر زنان سرزمین ما تلخ تر و سیاه تر از شهروندان مرد شد. دامن زدن به «تعصب ناموسی» که بخش جدایی ناپذیری از تبلیغات مذهبی توسط آخوندها بوده و هست، سبب به قتل رسیدن دختران و زنان به شکل فجیع شده که در مواردی تنها یک سوء ظن از سوی برادر یا پدر یا همسر مسبب آن بوده است. تاکیدهای پیوسته بر جدا سازی زنان و مردان در امور اجتماعی از نمونه هایی بارز آمیختگی تعصب ناموسی با مذهبی بودن است که در عملکرد این رژیم منحط  و ارتجاعی مذهبی متبلور بوده است. آخرین نمونه های جنایت فجیع ناشی از تعصب دینی و ناموسی، در وبلاگی آمده است که خبر را مدیر آن وبلاگ از طریق یک «هم استانی» دریافت کرده است. اتفاق در 24 تیر ماه در شهر نافچ در استان چهار محال و بختیاری افتاده است. یک مرد بسیجی 49 ساله به خاطر یک سوء ظن و به گمان این که دخترش (18 ساله) با تلفن با پسری غریبه صحبت می کرده است، با وارد کردن ضربات چوب به سر و صورت او سبب مرگ او می شود، حال آن که دختر بیچاره با همکلاسی خود صحبت کرده بوده و نه با مردی غریبه. لینک مربوط به مشروح این گزارش درد ناک در زیر آمده است.
چند سال پیش هم(اردیبهشت86) مطلبی از زنده بگور شدن دختری توسط پدرش در وبلاگی دیدم که بسیار تکان دهنده و دردناک بود در این گزارش کوتاه که روزنامه نگار یک نشریه داخل کشور آن را نقل کرده بود، آمده بود:« هنوز در شوک خبری هستم که روز دوم در روزنامه (منظور هم میهن است )چاپ کردیم :" پدری دخترش را زنده به گور کرد. " آنهایی که خبر را خوانده باشند می دانند که ماجرا اخیرا در یکی از شهرهای ایران رخ داده است .پدري برای این که دخترش پس از طلاق از شوهر اول ، با مرد ديگري خوابيده و از او صاحب يك دختر شده، تصميم مي گيرد كه دختر خود را زنده به گور كند . پس به دخترش مي گويد كه چه مي خواهد بر سر او آورد. و شبي با او به بيابان مي رود. چاله را مي كند. دختر مي بيند كه پدر خسته شده به كمك او مي آيد و كمي از چاله را مي كند. بعد به خواست پدر در آن دراز مي كشد. و پدر خاك را روي او مي ريزد. پدر مي گفت : دخترم هيچ نگفت. التماس هم نكرد. تا خاك آرام آرام به روي صورت او رسيد. بعد دهان باز كرد و گفت :" بابا مواظب دخترم باش. او كسي را ندارد." پاهاي پدر سست مي شود اما ادامه مي دهد. و دختر را زنده به گور مي كند»*. در خبر دیگری در آبان 87  آمده بود که  پدری دختر 14 ساله اش را که دچار حالت تهوع می شده است، به گمان این که از کسی باردار شده است و حالت تهوع او از علائم بارداری است، او را به قتل می رساند**.  
ویدئویی از سخنان خمینی پلید در یوتیوب موجود است که او در آن «مردم مسلمان ایران» را به «کندن پوست» زنانی که مثل دوره «طاغوت» لخت در شهرها بگردند و زنان و مردانی که «لخت» کنار هم در دریا شنا کنند رهنمود می دهد و تشجیع می کند. نشانی آن در زیر آمده است. این تعصبات و این جنایتها ریشه در آموزش های مذهبی و آنچه از طریق منبر آخوندها به مغزها سرایت می کند و آنها را بیمار می کند دارد و به نظر نگارنده روشن است که یکی از مهمترین راههای پیشگیری این گونه جنایتها، خشکاندن منبع تولید بیماری، یعنی برچیدن بساط آخوندی و منبرهایی است که مثل توپخانه های جنگ میکربی هستند که  گلوله های میکربی به جامعه و به سر مردم می بارند و فاجعه می آفرینند.
 سخنان خمینی در مورد کندن پوست زنان و مردانی که بخواهند کنار هم در دریا شنا بکنند( از دقیقه دوم)
۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۳


مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن