jeudi, juin 21, 2012

فشار غیر انسانی دولت عراق به مجاهدین و شرایط طاقت فرسا در گرمای کشنده کمپ لیبرتی


فشار غیر انسانی دولت عراق به مجاهدین و شرایط  طاقت فرسا در گرمای کشنده کمپ لیبرتی  

ههمبستگی ملی -  سه‌شنبه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹ ژوئن 
 ۲۰۱۲



   گزارشی از اشرف ولیبرتی
در روز ۲۷ خرداد برای دومین روز متوالی  بدلیل وضعیت امنیتی بغداد تانکرهای آب  نتوانستند وارد منطقه فرودگاه بشوند و به لیبرتی برسند.
 مجاهدان اشرف در لیبرتی با کمبود شدید آب مواجه بودند و فقط با تانکرهای محدود خود توانستند مقداری آب وارد بکنند.
اگر دولت عراق به توافق اولیه پایبند بود و مانع نمی شد با هر گروه ۴۰۰ نفره تانکرهای خدماتی مورد نیاز از اشرف  منتقل شود، ساکنان در هوای طاقت فرسا، با کمبود مستمر آب مواجه نمیشدند.
حتی اگر حکومت عراق با یکی از چندین طرح ارائه شده از سوی ساکنان از سه ماه پیش موافقت کرده بود و فقط یکی از این طرح ها تماماً به هزینه مجاهدین انجام می شد، اکنون فقدان و کمبود آب به ابزار افزوده ای برای شکنجه و عذاب، منجر نمی شد.
امروز ظهر گرمای هوا در سایه بالای ۵۰ درجه سانتی گراد رسید. بعلت زمین پر از شن  و نبودن هر گونه درخت و محیط سبز، گرمای هوا معمولاً خیلی بیشتر از متوسط دمای شهر بغداد در طول روز است.
 در همه قسمت ها، کولرهای فرسوده و به جا مانده از نیروهای آمریکایی که بسیاری از قطعات آن توسط مأموران عراقی ربوده شده است، از کار افتادند. بطور متوسط در ساعات بسیار گرم بعد از ظهر، ۳۰ کولر از کار می افتد. این جدای از کولرهای خرابی است که بطور کامل از دور خارج شده اند. فقط در بلوک ”آ“ در قسمت شماره ۷، ۱۵ کولر از کار افتاد.
موارد گرما زدگی و خستگی ناشی از تردد بر روی شن و سنگلاخ برخی از بیماران را دچار وضعیت غش و بیهوشی و نیازمند رسیدگی اورژانس نمود. اکنون سه  ماه است که حکومت عراق مانع از انتقال کولرها از اشرف به لیبرتی است که مارتین کوبلر بارها آن را نوشته و وعده داده و بخاطر کسب موافقت حکومت، بر سر ساکنان منت گذاشته بود.
دژخیمان عراقی برای خط و امضای مارتین کوبلر هیچ اهمیت و اعتباری قائل نیستند و او را  ملعبه ای برای افزایش فشار بر ساکنان اشرف و لیبرتی قرار داده اند.
در ساعات گرم روز ژنراتورها هم از کار افتادند.  گرمای فوق العاده هوا باعث از کار افتادن ژنراتورهای فرسوده ای می شود که قطعات آنها ربوده شده و توان کار کردن ۲۴ ساعته را ندارند. مجاهدین در لیبرتی مجبورند برای استفاده از ژنراتورها در بسیاری از ساعات روز آنها را خاموش کنند تا از دور خارج نشود.
بعنوان مثال ژنراتور قسمت شماره -۱ ، بدلیل بالا رفتن بار ناشی از گرما بطور کامل از کار افتاد. این همان قسمتی است که تکنسین پناه گاه سازی  که آقای کوبلر او را برای یک گزارش تبلیغاتی در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۲ به کار گرفته بود، نوشت زیرساخت های آن  از هر بابت آماده است. سپس کوبلر مجاهدین را به زیاده خواهی متهم کرد و ادعا نمود که ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در همین جا براحتی بسر می بردند.
در قسمت شماره-۲ فیلترهای هوای ژنراتورها کاملا مستهلک است که منجربه مصرف سوخت حداکثر و گرم شدن غیر عادی منجرمیشود بنحویکه بعد ازچند دقیقه علامت قرمزنشان میدهد و باید آن را خاموش کرد. این درحالیست که ژنراتورها هر روز بلااستثناء با کار و هزینه ساکنان سرویس  میشود.
در حالیکه آقای کوبلر به نمایندگان لیبرتی و اشرف، به دبیرکل ملل متحد و کمیسر عالی امور پناهندگان، به مقامات آمریکایی و اروپایی مینویسد که حکومت عراق زمانبندی مشخصی برای وصل آب لیبرتی به شبکه شهری قبل از ماه رمضان داده است، نمایندگان حکومت کرارا میگویند که امکان وصل آب و برق لیبرتی به شبکه شهری در چشم انداز کنونی وجود ندارد.
بهتر بود که آقای کوبلر به جای وعده های میان تهی ، اعلام می کرد که ژنراتورهای ایستگاه برق اشرف که تماما به هزینه مجاهدین ساخته شده و اسناد مالکیت آنها هم موجود است باید به لیبرتی منتقل شود.
خودروهای خدماتی پنجمین گروه ساکنان اشرف که طبق توافق با یونامی و مقامات عراقی در نیمه اردیبهشت از اشرف به لیبرتی منتقل شدند، در بین راه با فریبکاری و تغییر مسیر به اشرف برگردانده شد و آقای کوبلر از هرگونه اعتراض و موضعگیری علنی در  این خصوص خودداری کرد.
 ممانعت حکومت عراق از اینکه ساکنان لیبرتی بتوانند در هوای  بسیار گرم از ژنراتورهای خودشان استفاده کنند یک عمل جنایتکارانه برای آزار و اذیت آنها است.

***** 
همین مطلب در سایت مجاهدین:

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن