jeudi, septembre 15, 2011

یاد آوری در مورد یک ویدئو کوتاه شده و یک پیام خارج از دسترس


یاد آوری در مورد یک ویدئو کوتاه شده و یک پیام خارج از دسترس
ایرج شکری
در سایت «همبستگی ملی» متعلق به مجاهدین، ویدئویی با عنوان «سخنرانی ژان زیگلر در حمایت از اشرف» قرار دارد که این کوتاه شده سخنان وی است و دربر گیرنده همه آن چه که در ویدئو پیام آقای رجوی با عنوان«ارتش آزادیبخش پیروز شد»، گنجانده شده است و در دو نوشته اخیر نگارنده در اشاره به سخنان وی مورد نظر بوده است نیست. آن سخنان وی(ژان زیگلر) هم عبارت از این است که ایشان با اشاره به انقلابی که در کشورهای عربی به وقوع پیوسته است، معتقد است که از مصر گرفته تا لیبی و تونس بی تردید جوانان انقلابی این کشورها دنبال الگو و راهنمایی هستند و این مجاهدین مسلمان هستند که می توانند الگو و راهنمای آنها قرار بگیرند. ایشان که از «ظّن» خود یار مجاهدین است در قسمت دیگری از سخنانش که در سایت همبستگی ملی هم قرار دارد معتقد است که مجاهدین خنثی کننده پادزهر اسلام هراسی و راسیسم ناشی از آن هستند که در اروپا به وجود آمده است و زندگی اروپائیان را زهرآگین می کند. البته دست اندرکاران سیاست در اینجا، برای همزیستی اسلام با ارزشها و معیارهای دموکراسی ، اسلامگرایان در قدرت در ترکیه را به عنوان نمونه در عمل و حاضر ، مورد اشاره و استناد قرار می دهند . ناگفته نماند که ژان زیگلر همانگونه که خودش هم یاد آور شده است همکار و دوست شهید دکتر کاظم رجودی در دانشگاه ژنو بوده است. مورد دیگر برای یاد آوردی، مربوط به خودِ پیام تیریک آقای مسعود رجوی به مناسبت تحولات لیبی بود که با عنوان «ارتش آزادیبخش پیروز شد...» در صفحه اول سایت مجاهدین قرار داشت و در پاسخی که به انتقاد آقای سیدی داده بودم به آن اشاره کرده بودم و نشانی آن را در سایت مجاهدین داده بودم. این پیام از آن سایت برداشت شده است و من آن را در آرشیو پیامهای آقای رجوی در آن سایت هم ندیدم. به هرحال ویدئو کلیپ آن پیام در وبلاگ من در دسترس است که لینک آن در زیر آمده است. آن پیام ایشان تنها در سایت مجاهدین قرار گرفته بود و در همبستگی ملی نبود. پیام و سخنان کامل ایشان در عید فطر امسال هم در سه فایل در آرشیو پیامهای ایشان در سایت مجاهدین قرار دارد اما باز نمی شود (من نتوانستم آن را باز کنم). قسمتی از پیام عید فطر که من آن را مورد اشاره قرارداده بودم ضمیمه مراسم خاکسپاری شهدای نوزده فروردین بود که قبلا هم این نکته را یاد آور شده بودم.14 سپتامبر 2011- 23 شهریور 1390.

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن