dimanche, juin 27, 2010

تسلیت به آقای ابراهیم مازندرانی با رعایت پروتکل»!

ایرج شکری
تسلیت به آقای ابراهیم مازندرانی با  !رعایت  پروتکل
دیروز، 5 تیر در یک اطلاعیه کوچک تسلیت چسبیده به حاشیه به بالای متن مصاحبه مهدی ابرییشمچی، مندرج در سایت همبستگی متعلق به مجاهدین، از خبر در گذشت برادر آقای ابرهیم مازندرانی مطلع شدم. این اطلاعیه کوچک روز بعد(امروز) به طور جداگانه در زیر ستون نگاهها و نطرها و زیر دو سه موضوع فرعی دیگر درج شده و تاریخ اول تیر هم به عنوان تاریخ انتشار آن ذکر شده است. شاید هم تاریخ انتشار این تسلیت همان است ولی جایی در گوشه موشه ها بوده و من قبلا متوجه آن نشده ام. به هر حال درگذشت برادر آقای مازندرانی را به ایشان و خانواده محترم تسلیت عرض می کنم آقای مازندارنی آذربایجانی هستند. موسی خیابانی، پسر خاله ایشان بود. آنطور که خودش نقل می کرد، ایشان موسی را به محمد حنیف نژاد معرفی کرده و به عبارتی برای سازمان مجاهدین در آغاز تشکیلش عضو گیری کرده بود. در طول سالهای فعالیت همراهی با مجاهدین و شورا شاهد تلاش و پرکاری خستگی ناپذیر و «مایه» گداشتن آقای ابراهیم مازندرانی در کارهای جاری سنگین امور مقاومت که به عهده ایشان بود، بوده ام . اگر چه بنا بر مناسباتی که زائیده از تمایلات «مالک الرقابی» و خود خواهی و خود محوربینی رهبری مجاهدین که ویرانگران دوستیها بوده است، بعد از ترک شورا دیگر تماسی بین ایشان و من که نزدیک به دو دهه دوستی داشته ایم نبوده است، ولی در چنین رویداد های ناگواری نمی توان بی تفاوت بود و تاسف نخورد که تحمیل فاصله ها از سوی رژیم گویی بس نبود که باید برای رعایت معیارهای جبّاریت نوین در غربت هم فاصله های تحمیلی دیگری را تحمل کرد. جبّاریتی که به قدرت نرسیده «حکم حکومتی» برای ممنوعیت «مراوده» با رسانه هایی صادر می کند که از سیاستهای ایشان انتقاد کرده اند اما اسم آن را ضدیت با مجاهدین اشرف می گذارد. تسلیت به بازماندگان درگذشته ای، همدردی با بازماندگان و اگر شخصیتی اجتماعی یا سیاسی و فرهنگی شناخته شده باشد ارج گذری به اوست. گاه ممکن است فرد درگذشته نه آدم سرشناسی باشد و نه برای ما شناخته شده و دارای سابقه آشنایی با ما، اما ما با بازماندگان و بستگان او رابطه داریم و با فرستادن تسلیت به آنها همدردی و دوستی و نزدیکی وادعای احترام خود نسبت به آنها را نشان می دهیم. در زیر متن تسلیت بدون امضای درج شده در سایت همبستگی به آقای ابراهیم مازندرانی را که آن را تنها می توان تسلیت سایت همبستگی بشمار آورد و نه هیچ سازمان و تشکیلات و فردی، و در زیر آن تسلیت خانم مریم رجوی رئیس جمهور یرگزیده مجاهدین برای مردم ایران که (آقای رجوی از ایشان به عنوان «امانت مرم ایران» هم یاد کرده اند)، به مناسبت درگذشت یک نماینده پارلمان انگلستان آورده شده است. این که کدام یک از این دو بیشتر به مجاهدین نزدیک و خدمت بیشتری به مجاهدین و مقاومت کرده اند، و این که این «پروتکل» را دستگاه رهبری مجاهدین با چه معیار و چه بینشی برای خودشان مدوّن کرده اند، به عهده هوادران مجاهدین و شورا و افکار عمومی می گذارم.
6 تیر 1389 – 27 ژوئن 2010
----------------
تسلیت به آقای ابراهیم مازندرانی مسئول کمیسیون اصناف شورای ملی مقاومت
سه‌شنبه، ۰۱ تیر ۱۳۸۹ / ۲۲ ژوئن ۲۰۱۰
با کمال تأسف با خبر شدیم که آقای حاج ابوالقاسم مازندرانی برادر آقای ابراهیم مازندرانی، مسئول کمیسیون اصناف شورای ملی مقاومت، به علت بیماری در تهران فوت کرده است.
درگذشت ایشان را به دوست و برادر عزیزمان آقای مازندرانی و خانواده محترمشان تسلیت گفته، بقای عمر برای آنها طلب می کنیم.
******
خانم رجوی درگذشت آقای رودی ویس, نماینده پارلمان انگلستان و دوست بزرگ مقاومت ایران را تسلیت گفت
جمعه، ۱۴ خرداد ۱۳۸۹ / ۰۴ ژوئن ۲۰۱۰
خانم مریم رجوی، درگذشت دکتر رودی ویز نماینده پارلمان انگلستان را به خانواده و همه همکارانش در پارلمان انگلستان به ویژه اعضای کمیته پارلمانی ایران آزاد به ریاست لرد کوربت تسلیت گفت.
خانم رجوی، دکتر رودی ویس را یک دوست بزرگ مقاومت ایران توصیف کرد که در سخت ترین شرایط به دفاع از مردم و مقاومت مردم ایران برخاست.
مریم رجوی گفت: در زمانیکه دولت انگلیس به خاطر استمالت از آخوند های جنایتکار، سازمان مجاهدین را در لیست سازمان های ممنوعه قرار داده بود، دکتر رودی ویس همراه ۳۴تن دیگر از شریف ترین و برجسته ترین نمایندگان مجلسین انگلستان، وزیر کشور انگلستان را در مراجع قضایی این کشور به چالش کشیدند و در نهایت بالاترین مراجع قضایی انگلستان به حقانیت آنها حکم کردند و قویترین آرای قضایی را برای حذف نام مجاهدین از لیست سازمانهای تروریستی صادر نمودند که منجر به ابطال رسمی برچسب آخوند ساخته تروریستی شد.
خانم رجوی افزود: دکتر رودی ویس همچنین مدافع و حامی بزرگ مجاهدان آزادی در شهر اشرف بود. و در پارلمان انگلستان و مجمع پارلمانی شورای اروپا، نقش فعالی در افشای جنایات رژیم آخوندی و دولت مالکی علیه مجاهدین اشرف ایفاء کرد.
خانم رجوی تاکید کرد: نام دکتر رودی ویس این نماینده شریف پارلمان انگلستان، به مثابه انسانی والا و دموکرات و دوست بزرگ مردم و مقاومت ایران در تاریخچه این مقاومت و در خاطر همه مجاهدان و فعالان و حامیان مقاومت ایران باقی خواهد ماند.
آخرین به روز رسانی ( شنبه، ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ ۱۵:۵۰ )
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8092:2010-06-04-18-13-18&catid=3:2009-09-22-08-56-55&Itemid=6

مهدی یراحی؛ روسری تو در بیار موهاتو واز کن

   مهدی یراحی؛ روسری تو در بیا موها تو واز کن