jeudi, janvier 03, 2008


ايرج شكري

كشف بزرگ شيعه نيوز: شگفت زده شدن انيشتن از يك حديث

شيعه نيوز مطلبي دارد كه در اين روزهاي سرد زمستاني كه اكثر اخباري هم كه از ايران مي شنويم، مربوط به بگير و بند و به كارگرفتن سركوب عليه مردم و تورم و گراني و سختي شرايط زندگي مردم در ايران ا ست، خواندن آن براي سرگرمي و خنديدن بد نيست. در گزارشي كه شيعه نيوز منتشر كرده، مدعي شده كه در رساله يي كه انيشتن درسال 1954 نوشته است «نظريه نسبيت» خود را «با آياتی از قرآن کريم و احاديثی از کتاب‌های شريف نهج البلاغه و بحارالانوار تطبيق داده و نوشته است که هيچ جا در هيچ مذهبی چنين احاديث پر مغزی يافت نمی‌شود و تنها اين مذهب شيعه است که احاديث پيشوايان آن نظريه ی پيچيده «نسبيت» را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان آن را نفهميده‌اند». محقق و كاشف اين امر مهم - كه پيش از اين هيچكس حرفي در مورد آن نشيده بود-، دليل شيفتگي انيشتن به احاديث و فرمايشات بزرگان شيعه را هم حديثي مي داند كه «علامه مجلسي» در رساله بحارالانوار از معراج پيامبر ذكر كرده است كه از اين قرار است«هنگام برخاستن از زمين، لباس يا پای مبارک پيامبر به ظرف آبی می‌خورد و آن ظرف واژگون می‌شود. اما پس از اينکه پيامبر اکرم(ص) از معراج جسمانی باز می‌گردند مشاهده می‌کنند که پس از گذشت اين همه زمان، هنوز آب آن ظرف در حال ريختن روی زمين است» شيعه نيوز افزوده كه«اينشتن اين حديث را از گرانبهاترین بيانات علمی پيشوايان شيعه در زمينه “نسبيت زمان“ دانسته و شرح فيزيکی مفصلی بر آن می‌نويسد. اينشتين همچنين در اين رساله “معاد جسمانی“ را از راه فيزيکی اثبات می‌کند. او فرمول رياضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف “نسبيت ماده و انرژی“ می‌داند». شيعه نيوز همچنين از ارادت و علاقه انيشين به آيت الله بروجردي سخن گفته است. اين كه انيشتن چطور با بحارالانوار محمد باقر مجلسي و آشنا شده و چطور آيت الله بروجردي را شناخته و اين كه اين احاديث و نهج البلاغه را به چه زباني مطالعه مي كرده است توضحيي داده نشده است، اما نبايد ترديد كرد كه عكسي از انيشتن كه او را در حاليكه زبانش را درآورده نشان مي دهد، بايد مربوط به شگفت زدگي او از خواندن همين حديث بوده باشد! در ضمن معلوم نيست كه چرا ساير سايتهاي رژيم در اين ايام كه مصادف است با سالگرد رويداد «غديرخم»، مبداء پيدايش شيعه گري، هيچ انعكاسي به گزارش شيعه نيوز كه تاريخ اول ديماه را دارد، نداده اند. شيعه نيوز در پايان گزارش خود مدعي شده است« اصل نسخه اين رساله اکنون به لحاظ مسايل امنيتی به صندوق امانات سری لندن (بخش امانات پروفسور ابراهيم مهدوی) سپرده شده و نگهداری می‌شود.اين رساله را پروفسور ابراهيم مهدوی (مقيم لندن) ، با کمک يکی از اعضاء شرکت اتومبيل‌سازی بنز و به بهای 3 ميليون دلار از يک عتيقه‌فروش يهودی خريداری کرد. دستخط آنيشتين در تمامی صفحات اين کتابچه توسط خط‌ شناسی رايانه‌ای چک شده و تأييد گشته است».
سال پيش هم آخوند محمد خاتمي در 10 بهمن ماه در سخناني به مناسبت عاشورا در خانه هنرمندان، از ديدار و گفتگويي كه كه حاشيه كنفرانس داووس با جان كري(كانديداي شكست خورده حزب دموكرات در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در برابر بوش) داشته و از شيفتگي جان كري به مذهب شيعه و امام حسين و امام علي سخن گفت.
زماني كه فضانوردان آمريكايي قدم به كره ماه گذاشتند من كلاس چهارم دبيرستان بودم. يك دوست همكلاس من كه نماز خوان بود، عميقا باور داشت كه آمريكائيها با مطالعه قرآن توانسته اند، مسائل مربوطه به سفر به كره ماه را حل كنند و عميقا بر اين باور بود كه بالاترين در جه دانش و اطلاعات مر بوط به تمام علوم در قرآن موجود است و البته او تنها كسي كه نبود آن وقتها اينگونه فكر مي كرد، تعليمات ديني كه توسط آخوندها ارائه مي شد، چنين افكاري را به دانش آموزان القاء مي كردند و اصولا هرجا كه آخوندي بالاي منبر مي رفت فرصت را براي القا چنين افكاري از دست نمي داد. همين امروزهم البته به طور گسترده و با استفاده از شبكه هاي تلويزيوني متعدي كه رژيم راه انداخته، القاء تحجر و جهل و خرافه توسط آخوندهايي مثلا مهدي دانشمند، لانه كرده در مركز توليد تاريك انديشي و ارتجاع كه حوزه علميه قم نام دارد، انجام مي گيرد. در زمان سفر فضانوردان آمريكايي به كره ماه اعتراضاتي هم از سوي برخي «علماي» جهان اسلام نسبت به اين اقدام صورت گرفت كه آن را اقدامي كفر آميز مي دانستند. در ايران از نحوست وجود آخوندها، كم نبودند مناطقي روستايي يا شهرهاي كوچك كه خانوادهها به خاطر القائات آخوندها مبني بر اينكه با مدرسه رفتن بچه ها سبب بي دين شدن آنان خواهد شد، مانع تحصيل فرزندان خود بودند. دختران البته قربانيان بزرگ جهل و تعصب مذهبي بوده و هستند. در زمان رضاشاه در برخي از مناطق، مدارس ساخته شده، به خاطر همين مساله خالي از دانش آموز ماند. يك مورد را من از كساني كه از اهالي يك بخش از توابع اردبيل بودند شنيده ام كه مدرسه ساخته شده در زمان رضا شاه مدتها خالي ماند و روستائيان به مرور از ميز و نيمكتهاي آن به عنوان هيزم استفاده كردند و سر انحام سالها بعد، ساختمان مدرسه براي استقرار پاسگاه ژاندارمري مورد استفاده قرار گرفت. حالا فسيلهاي حوزه علميه قم مثل آيت الله بهجت هم با استفادده از پديده اينترنت كه هيچ ارتباطي به اسلام و قرآن و «علوم حوزوي» و حديث و تفسير و ندارد و دستاورد«كفار» است، براي خود سايت اينترنتي راه انداخته اند كه تا عموم شيعيان اگر مساله يي و سوالي در مورد امور مهم شرعي، مثل انواع غسل و چگونگي آن و «احكام تخلّي» و آداب استنجا و استبرا داشتند، به فوريت به نظرات« آيات عظام و مراجع شرع» دسترسي داشته باشند.
اگر ارشميدس(212-287 قبل ازميلاد) در دوره بعد از پيدايش اسلام زندگي مي كرد، حتما شيعه نيوز يك سندي مبني بر شيفتگي او به آيين و آداب اسلامي، از جايي پيدا مي كرد، و اين خبر را به اطلاع عموم مسلمين مي رساند كه ارشميدس به دليل شيفتگي و علاقمندي به اسلام و آداب اسلامي، وقتي در حمام مشغول انجام «غسل جنابت ارتماسي» بوده، موفق به كشف قانون اجسام غوطه ور در آب شده است!
اصل مطلب شيعه نيوز كه خواند آن سبب«انبساط خاطر» مي شود در نشاني زير قابل دسترسي است:
http://www.shia-news.com/ShowNews.asp?Code=86100304

پ- 3 ژانويه 2008 – 13 دي 1386

Aucun commentaire: